Concept 2 – Database Management
Concept 2 – Database Management
Databaseverrijking
De database/ het CRM systeem bevat een schat aan informatie over uw klanten, prospects en verkoopkansen. Het is dus van belang om een actuele database aan te leggen, zodat er pro-actief gestuurd kan worden op de te behalen omzet (pipe-line management). Onderzoek wijst uit dat er minimaal 7 contacten nodig zijn voordat de lead wordt geconverteerd naar omzet. Al deze contactmomenten en de benodigde opvolging dienen goed in het systeem te worden vastgelegd zodat zij op het radar blijven. Echter, niet iedere prospect is het waard om veel tijd aan te besteden en deze dienen dus een andere kwalificatie te krijgen, zodat u zo efficiënt mogelijk uw marketingactiviteiten kunt toepassen op uw database.
Is uw database marketing ready?
Databaseonderhoud
Een zakelijk adressenbestand veroudert snel: ondernemingen verhuizen, gaan zich op andere activiteiten richten of gaan zelfs failliet. Daarom is het belangrijk om uw adressenbestand up-to-date te houden. U bespaart hierdoor immers de kosten van mailen/bellen naar bedrijven die niet meer bestaan of andere contactgegevens hebben. Via ons concept voor database management onderhouden wij uw database en verrijken die met de juiste informatie over contactpersonen, emailadressen, toekomstige projecten en kansen en verwijderen vervuilde data. Uw database is op ieder moment geschikt om te gebruiken voor marketingdoeleinden zoals email campagnes, nieuwsbrieven e.d.
Heb je vragen, ben je op zoek naar advies bij een kop koffie?